Most

16.05.2013 16:44

 

 

 

Naším výzkumným tématem byla NOSNOST.

S využitím písmen jsme skládali různá slova - anglická i česká

a narazili jsme na mimo jiné slova jako sos - omáčka a OSN,

kdy jsme se trošku zamotali ve světové politice :o))

 

Byl vysloven výrok, že slovo NOSNOST je vícevýznamové slovo

a děti měly za úkol dokázat pravdu či nepravdu tohoto výroku.

Pokud to byla pravda,

měly ke každému významu slova vymyslet jednu větu,

která by ho podtrhovala. 

 

Druhým úkolem byla stavba mostu o nosnosti 1kg,

který je vytvořen z deseti papírů A4.

Výška mostu je 10 centimetrů a vzdálenost mezi pilíři (vnitřní strana) je 200 milimetrů.

Most po zátěží měl vydržet alespoň 30 sekund.

Děti mohly stříhat a lepit...

 

Stavební nadšení bylo nepřehlédnutelné :o),

a tak do pozadí ustoupil první úkol a někteří na něho také zapomněli.

 

Výsledek nebyl úplně perfektní, protože děti nosnost zkoušely na pilíři mostu.

Ale vzhledem k tomu, že jsem hned v úvodu projektu nestanovila přesné místo,

kde se bude nosnost měřit, uznala jsem i tento výsledek.

Jak vše vypadalo můžete sledovat nejen na fotkách, ale také na videu.

 

Pouze Anička využila možnosti zisku dalších 4 zlaťáků postavením mostu na domácím území 

a jeho natočením na video s požadovanou zátěží. 

Anička most dopravila i do školy, kde prošel zátěžovou zkouškou.

A všechny nás doslova šokovalo, že unesl 8 kilogramů.

 

K čemu nám byly tyto hrátky?

Na vlastní kůži jsme si vyzkoušeli, že každý tvar má jiné vlastnosti, vyvíjí jiný tlak,

víme, co je rozpětí i to, že přesné měření je velmi důležité.

Obhájit vlastní návrhy a názory správnými argumenty bylo v některých skupinách velmi těžké :o),

stejně jako přijmout kritiku.

Mosty stavěné na efekt a okouzlení oka často neobstály

před těmi naoko nepěknými, ale zato funkčními.

Prostě vše souvisí se vším.

 

A uzavřu to slovy Kikoše, Šimona a Nika:

"To byl můj nejlepší den ve škole! Strašně mě to bavilo."

 

A.Š.