Od lovců mamutů až k praotci Čechovi

14.11.2012 18:42

 

 

Týmová práce by měla dětem pomoci nejen vypořádat se s pracovními návyky jednotlivých členů,

ale také ušetřit čas při orientaci v tématu.  

Všichni bychom měli vědět, co předcházelo našemu narození,

a tak je putování po stopách našich předků opravdu velmi důležité.

 

Povídáme si, modelujeme situace, kreslíme, pátráme v moudrých knihách...

Pak si spolu sedneme a dáváme všechny zjištěné informace do souvislého příběhu.

 

Tentokrát si skupiny rozdělily témata, společně jsme se podívali,

jak nám historii představuje Český lev a pak se už skupiny vrhly do práce.

 

Jedna ze skupin se přestěhovala k naší "hyperaktvní" tabuli,

aby měla blízko k Danielce, která se s námi učí přes Skype.

Šlo jim to opravdu skvěle.

Nejprve si museli zvyknout správně ukazovat obrázky před webkamerou,

vysvětlit Danielce vše doslova, a tak si vytvořit správný rytmus rozhovoru.  

A abyste si nemysleli, že se Danielka jen dívala a byla jen do počtu,

tak vězte, že i ona byla poctěna skupinovým úkolem.

Takže malovala, vyhledávala... a nakonec se skupinou i prezentovala.

Odpoledne si maminka zahrála na posla a všechny výtvory doručila,

aby mohly být přidány k výstupu jejich skupinové práce.

 

Vrcholem celého tematického celku byla výroba předmětů ze života Keltů a Slovanů.

Samozřejmostí bylo, že ozdoby vyráběla i Danielka.

Navzájem si pak své výrobky představovali.

 

Kliknutím na logo Českého lva na titulní straně

se přenesete do vlastivědné rubriky,

která by měla sloužit k opakování učiva,

ale hlavně k rozšíření našich historických obzorů.

 

Za každý zhlédnutý dokument a doplnění nových informací k tématu,

mohou rytíři získat až 3 zlaťáky do své truhlice.

 

Tak uvidíme, jak náruživí jsou to bojovníci.

Protože je logické, že je větší zisk posune blíže dalšímu hradu toužícímu po osvobození.

 

A.Š.